Alla inlägg under oktober 2008

Av Veronica - 2 oktober 2008 22:53

i dag har det varit en hektisk dag då det har hänt mycket....

började med att köra wille till bussen i morse sen hem och äta frukost sen i väg och lämna litte smycken efter det så gick jag och max till lekparken en halvtimme innan det var dags at hämnta wille igen...hem slappa en kort stund sen i väg til vetirinären med hampus (våran golden som är 10 år gammal)....behövde in med honom för att kolla hans öra..det vätskar sig och blöder litte dessutom har han fått blåsor i örat men bara på det ena örat....han fick pencillin plus örondroppar och en medicin som jag ska ge honom i en spruta.......läskigt att behöva sticka honom ....


vi fick vara där i 1 tim och 50 min urk litte jobbigt framförallt för barnen...

han fick en spruta som var lugnande så att vi kunnde lägga hampus på bordet så att hon kom åt att tvätta rent och kolla det ordentligt.....sen efter fick han en spruta för att vakna till......han hade ingen syn på ca 10-15 min efter att han vaknade han lev jätte orolig och rädd så jag fick sitta med honom i bakluckan en stund innan vi kunnde köra hem....sen när vi körde så hände en litten olycka och det luktar fortfarande illa i billen fast jag skurat ordentligt.....stakarn...sen blev det av till apoteket innan vi kunnde åka hem.....när vi var hemma igen så var han helt groggy han visste inte riktigt vart han var och hanvar väldigt vinglig på benen......han vägrade äta något men nu i kväll så har vi fått i han sin medicin....han ska ha den i tio dar nu sen måste vi på åter kontroll nästa vecka för att se att den börjat hjälpa annars ska medicin kuren förlängas......


inte lätt att vara en gammal hund och få såna problem....han är fortfarande litte ostadig och förvirad här hemma och han vet inte riktigt vart han ska ta vägen....men han sommnar nog när jag släker lampan sen....


efter att jag lämnat honom hemma igen så var det bara att ta badväska och bege sig iväg tillsimnigen med wille....han var såååååå duktig i dag han vågade gå i dendjupa basängen för första gången...först höll han sig i stegen sen så släppte han mer och mer och till slut simmade han en kort bit till mig och innan vi gick upp så hoppade han till och med i från kanten =)))) man blir ju bara sååå stolt över honom han utvecklas så mycket just nu så skoj att se =) verkligen bra för hans självförtroende också.....

efter badet var det hem och hämnta max och james och sen köra vidare igen hem till några kompisar som bjudit oss på middag =) blev skoj och kom hem för bara 15 min sen =) så nu är jag helt slut så nu är det dags att lägga sig och sova så man orkar upp i morgon när kl ringer =)))

god natt

Av Veronica - 1 oktober 2008 19:19

just nu i soffan och slappar är helt slut i kroppen orkar verkligen inte röra mig en milimeter...hella kroppen känns helt tung...sitter och små kikar på 2 1/2 män den serien är rätt skoj =))

sitter och väntar på idol plus på rose som ska komma över och pärla litte ...i morgon är jag ledig i gen sen jobbar jag hella helgen urk...någon som vill jobba i stället för mig hahahaha


jag är till och med för trött för att skriva..kommer inte på något mer att skriva för tillfället så jag får spara det till i morgon i stället hahah

god natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards