Alla inlägg under oktober 2008

Av Veronica - 29 oktober 2008 21:29

fy fanken vad trist att vara sjuk...det går upp och ner hela tiden.

ena minuten känns det som om jag mår bättre och sen nästa gång så orkar jag knappt röra mig...har så himmla ont i huvudet bara hade det inte varit för det så hade det ändå varit aceptabelt....måste må bättre ska jobba hela helgen och det är aldeles för mycket penngar att missa.....behöver dem mer än nånsin nu....


i morgon ska jag ringa till djursjukhuset och kolla upp litte ang avlivning...jag har fattat mitt beslut det blir att avliva hampus....det är inte rätt för honom att gå omkring och vara sjuk och vi vet inte hur det kommer att utvecklas...han har magrat jättemycket bara på ett par dar .....

såååå JÄKLA JOBBIGT.....


nä ska sova nu så jag kanske kan bli frisk nån gång kram och god natt

Av Veronica - 28 oktober 2008 18:18

sååå jäkla trist att vara förkyld mår skitt rent utt sagt....bara kom så där...

så nu sitter man här hemma och orkar ingenting, har i dag varit hemma hos rose och blivit ordentligt ompysslad =)) hon har gett mig soppa te godis och satt igång filmer till mig världens gulligaste vän =) såå skönt

barnen var och lekte på dagis och fritis .frågade dem i morse om dem ville iväg el om dem ville stanna hemma...DEM VILLE IVÄG dem stog klara i hallen innan jag hunnit  bli klar själv hahahahaha dem tycker det är tråkigt att vara hemma med en förkyld mamma som inte orkar så mycket....

barnen har höstlov denna veckan så det är litte extra utflyckter och sånt på fritis och dagis....wille åt lunch ute i dag och var i väg och hade femkamp =))


nu ska jag snart lägga barnen sen ska jag själv ligga och halvsova är så trött och så ska jag se litte film och ta två värktabletter och en stor kopp te med honung =))

kram

Av Veronica - 26 oktober 2008 20:06

ja ha då ska vi se vad har hänt under min helg ?? =)

vi börjar med fredan...då var jag ledig och på kvällen åkte jag och rose och en vän till henne hem till en kompis till oss i helsingborg på sexparty..vi hade skoj och hon som höl i det var supper rolig hihihih vi hade en väldigt bra kväll med go mat och vin =)sen tog resan hem 40 min längre för rose körde fel hahahaha så vi fick en fin rund tur och såg många natt djur hahaha som rådjur, katter, harar, groda, iller och nattfjäril hahaha vi hmanade mitt ute i ingenstans och hade noll koll vart vi skulle men vi kom hem...som tur han vi tanka bilen innan hade inte varit skoj att fåmotorstopp hahahahaha


sen lördag så var jag och hjälpte frans och sara att starta deras bil med hjälp av startkablar för dem fick inte igång sin bil ....jag och sara tog en fika innan jag körde hem igen, när jag kom hem så fick vi besök av ett annat kompis par till oss innan vi  sen på kvällen åkte vi hem till jessi och marcus på middag =) det blev grillat mm gott =)

vi blev där till sent i natt...


och så har vi i dag sön...dåvaknade jag av att jag måde dåligt..HAR BLIVIT SÅÅÅ FÖRKYLD urk så iriterande....jag blir bara segare ju mer kl blir...så ingen vidare bra söndag...dessutom har det spö regnat hella dan....se om man klarar att gå till jobbet i morgon hoppas det för jag har inte tid eller råd att vara sjuk nu...har suttit och lyssnat på beyonce-if a were a boy hella kvällen MIN APPSOLUTA FAVORIT JUST NU hahahaha

kl är bara halv 9 men det kännssomkl är mer man har inte ställt om sig till vinter tiden än =) tar ett par dar.....

jag har till och med fått litte pärlande gjort denna helgen sådet har blivit några nya halsband....ett orange som går i halloween tecken  =)

nä nu ska jag se litte serier i sängen och sen försöka att få sova litte så man kanske är litte mer utvilad i morgon god natt

Av Veronica - 23 oktober 2008 22:29

nu har jag jobbat sista dan för denna veckan....nu är jag ledig tre dagar ska bli såå skönt jag behöver det jag är så jäkla trött....

detta vädret gör det ju inte bättre heller jag är i behov av en massa sol för att må bra jag blir bara seg och trött så fort det blir mörkt och kallt ute....

om man inte måste gå ut så är det ok då kan man ligga under en filt i soffan och se en bra film el läsa en bok eller bara sitta och myssa med barnen....skulle vilja gå i ide och inte komma fram förän till våren....

i dag har jag varit med rose och fikat =) innan jag började jobba det blev en riktigt billig och bra fika för vi behövde inte betala något hahaha tur i bland...

för övrigt så har det inte hänt så mycket spännande i min del av landet =) el rättare sakt inte hos mig hahah

det är det gammla vanliga man jobbar och sen kommer hem och gör allt som behöver göras och sen så är det dags att gå och lägga sig.....tänk vad man slösar bort tiden på ingenting känns det som..fasten man gör en massa...bara det att man tycker att det är fel saker....man skulle vilja göra roligare saker med familjen men verkligheten ser anorlunda ut.....man ska ha penngar och tid för att kunna göra något annorlunda.....nu låter jag negativ men det är bara för att jag är såå trött...ibland är jag dessutom såå trött på mitt yrke och skulle bara vilja byta gren helt och hållet sammtidigt som jag ändå trivs....

får se hur länge min rygg klarar av jobbet...får mer och mer problemmed den...

men nu har jag kommit igång med träningen så det hjä'lper väl till att stärka ryggen lite....

nänu ska jag se ett avsnitt av csi navy det är sååå bra sen ska jag sova..god nattoch kram påer alla

???

Av Veronica - 20 oktober 2008 20:07

det är inte klokt nu har det hänt igen.....

för ca två veckor sen så försvan hampus halsband från löplinan på tomnten...någon/något hade kapat/bitit av linan ....så vi fick köpa nytt halsband...och han har bara haft det en vecka kanske och så i morse var det åter igen borta....någon hade bitit av halsbandet från linan och tagit med sig halsbandet så nu står vi åter där igen utan något...blir inte klok på det....undrar vad som sker ???  hade varit skoj att veta vem tjuven är....


hampus har kissat inne fyra gånger i dag inom 40 min alla gånger...den ena gången så låg han på mage och helt plötsligt hade han en stor pöl under sig...och i morse hade han svårt att resa sig upp....=(

nä ska se litte greys anatomy

sov gott

Av Veronica - 19 oktober 2008 21:15

i dag är en sån där deppar dag allt känns bara trist ,vädret är tråkigt och man orkar inget...är så trött efter helgen har återigen jobbat....har varit litte nyttig och varit på vattengympa i dag...

det blir intemycket skrivet orkar inte ens skriva...ska gå och lägga mig snart är sååå seg...god natt

Av Veronica - 17 oktober 2008 20:44

ja då ska vi se vad har hänt i dag...!!??

jo jag fick gå upp tidigt och blev hämntad kl 6 i morse...åkte till ullared med vänner.....resan ditt gick bra...det var en hel del folk därinne han inte med att se så mycket....inge vidare att åka om man inte kan handla..där finns såmycket billigt får sammla ihop penngar så att man har till nästa gång...men vi hade det trevligt.....

påvägen hem så stanade vi halv vägs på en rastplats för att besöka toa och sträcka på benen....problemet komnär vi skulle köra där ifrån...bilen vägrar att starta..då har vi fått bensinstopp plus att bateriet dog sååå typiskt...som tur var hade vi en bensinstation bara ett par hundra meter fram ..micke fick sitta vid raten och styra medans vi tjejer (4 st) fick puta bilen bort till bensin stationen hahahaha vi tyckte det var sååå pinsamnt och alla bara glode på oss...när vi kom förbi toaletterna så var det en man som sa `bra jobbat tjejer´ hahaha vi skrattade såmycket åt allt att vi till slut hade ont i magen....efter att bilen fått litte bensin så blev vi tvungna att  putta igång bilen pga bateriet hahahaha vi måste ha sett så roliga ut....men det vissar att vi tjejer inte är helt tafatta utan tar tag i problemen hahaha

sen blev det fult ös hem så att bilen inte skulle stana igen, alla höll andan så fort vi fick stanna till i en korsning hahahah


sen har jag bara lagat mat och tar det lungt har så ont i mina fötter och ben...ska se färdigt på idol nu...kram

mm

Av Veronica - 16 oktober 2008 20:20

ja i dag har jag gått hela dan på jobbet och haft ont i min fot och dessutom har jag mått illa hella dan urk...


har fått svar på proverna med hampus....infektionen som han har i örat beror på något annat alvarligt i kroppen vad vet vi inte...dessutom är det resistent mot all medicin så det finns inget att ge honom för det heller....det enda som kan hjälpa litte och bryta ner det är ett speciellt hundfoder och så en lösning som jag ska tvätta örat med....

om det inte hjälper eller att örat blir sämre så är det avlivning vi får fundera på =( såå jobbigt hoppas detta funkar...


var på simning med wille det var bad med kläder och livräddning som gällde idag..han klarade ett sim märke i dag som vi får köpa på avslutningen hihihih han var såå glad i dag..dessutom vågade han åka den ena vattenruchkanan ihop med mig i dag det gjorde han inte förra veckan...=))) han bara utvecklas hella tiden min lilla goding hihih

nä ska se tv

kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards