Alla inlägg under december 2008

Av Veronica - 29 december 2008 10:35

ja då har vi en helt vanlig dag igen....i alla fall i två dar =)

ungarna driver mig till vansine ibland men dem är väldigt söta när dem sover hihihih

el vad tycker ni?

i dag är jag ledig sååå skönt...ska bara slappa så mycket som möjligt nu i två dar.....

har inte så mycket att skriva i dag....så det får bi mer en annan dag...

Av Veronica - 27 december 2008 18:35

fy bubblan vad jag mår konstigt...

undrar om jag ska gå och bli sjuk...

har mått illa hella natten så jag har knappt kunnat sova...sen måde jag illa i morse men det gick över fram till jag slutade då kom det i gen...

har sovit två timmar sen jag kom hem..

har ont i huvudet och mår halvt dåligt....

vill inte bli sjuk...har inte råd att bli sjuk heller...

james är ju hemma till och från hela tiden...han vill dessutom gå ner i tid på jobbet och gör han det vet jag inte hur vi ska få ihop det....får se hur det blir...hans knän bråkar med honom...

nä nu ska jag lägga mig igen ska upp och jobba i morgon....

kram

Av Veronica - 26 december 2008 22:29

god fortsättning på julen...

jag har varit dålig på att skriva nu på ett par dagar men det har varit fullt upp och en massa saker att årdna...

har varit ledig i fem dagar =))

jag och barnen har gjort en massa julmat...

wille hjälpte mig att rulla alla köttbullar till jul =)


julafton blev väldigt trevlig och väldigt lugn...

james syster jessi och hennes kille och dotter kom över..

vi åt sill vid 12 sen så kollade barnen på kalle medans vi vuxna spelade alfapet..jag van hihihi

sen åt vi mat igen och tomten kom vid 18 tiden...

max hade stora ögon och satt finnt och väntade på att få öppna packeten hihihi dem är så sötta...

alla var nöjda och glada och väldigt mätta...

max kom i säng vid tovl tiden då jag gick och la mig...

vaknade till vid 2 tiden och då var james och wille fortfarande uppe och spelade wii =) en populär julklapp hos både dem stora och små =)

sen var det upp när kl ringde nån timme senare...började jobba kl 6 dan efter....

nu jobbar jag fyra dar...och sen jobbar jag hela nyår...


barnen var så lyckliga över alla sina packet...max visste inte vilket han skulle leka med först så han lekte med bilar en stund sen splade han en stund sen gick han tillbacka till sina nya bilar och så höll han på  hella kvällen hahahaha

wille var helt speedad hihih så skoj att se dem så glada =)

nä nu måste jag sova ska upp och jobba i morgon börjar kl 6 urk men jag kommer hem tidigt vilket är skönt...

god natt

Av Veronica - 21 december 2008 20:55

yes.....

nu är jag ledig ända fram till tor såå skönt...

har redan varit ledig två dar...

nu är det storstädning som gäller hemmaså det är snyggt och rent till jul =)

i morgon ska jag rulla köttbullar och göra janson....

i dag och även i går har bara varit två slappar dagar...man behöver såna dagar också =)

i går så spelade jag alfapet med rose och sara...

snart är det jul här i vårt hus...hihih skoj jag tycker det är så mysigt...

men det hade varit änu myssigare om det kommit snö också men den lär nog inte komma något till jul....

har bet in våra räkningar i dag så är jag klar med det också nu såå skönt men inge skoj på kontot för nu är dem ränsade....wille och max är rikast just nu =(

nä har inget mer att skriva i dag...

kram

tor

Av Veronica - 18 december 2008 18:58

i dag ahr jag bara jobbat och wille har klippt sig....nu är jag helt slut

håller på och sommnar här i soffan medans jag skriver....

jag har också klippt mig..har kort frisyr nu.. går  litte ovanför hakan...foto kommer senare...

har gjort min årliga synundersökning....vilket var bra jag  behövde inte ändra på styrkan....skönt...

jag kunnde läsa en rad bättre i år än föra året  hahaha skoj..han viste inte hur men det var bra i alla fall...bra att det går åt det hållet...

jag har faktiskt inte så mycket mer att prata om nu...

skriver mer i morgon kram

Av Veronica - 17 december 2008 18:52

i dag så träffade jag siv ( min arbets kamrat)

vi åkte till kyrkan och lyssnade på julmusik...dem sjöng in julen men vi blev litte besvikna för det var bara en massa konstiga salmer som man aldrig hört och som inte alls lätt som julmusik....men vi hade trevlig i alla fall

jag blev bjuden på fika hos henne efteråt...

det var synd bara att ajg skulle upp tidigt för annars hade jag blivit kvar längre..vi satt och pratade och hade jätte mysigt =)

så i år har jag varit på en julmarknad, julsång i kyrkan, julbakat....

skoj..

kram

Av Veronica - 16 december 2008 18:43

ja ni läste rätt...

vaknade av att hela huset skakade och att porslinet skramlade....

det dånade som attan och det känndes som om väggarna och taket skulle trilla in...

max låg och hoppade och vibrerade bredvid mig i sängen...

 då skakar huset....

blev helt chokad och innan man förstod vad det var....

dem berättade på radion att den hade legat på 4.7 på R skalan..

det har inte varit en sån kraftig jordbävning i sverige sedan 1904...

dem varnade för efter skalv men det har vi inte kännt av något....

man har ingen anning om vad man ska göra i såna situationer.....

en ny erfarenhet..hoppas man slipper uppleva fler jordbävningar för det var ingen höjdare direkt....

max sov som en stock och reagerade inte ens..

wille vaknade och han sa att det nog bara var en lastbil som körde utanför...hahahah han är bara för sött hii

kram


Av Veronica - 14 december 2008 21:27

fy bubblan vad jag är trött nu....

har jobbat helgen och till råga på allt så började jag sex på morgonen både i går och i dag...

i går kom james systermartina och hennnes kille på besök...dem lämnade julklappar till barnen...

sen kom frans,  sara och så rose på kvällen...vi spelade alfapet skoj men jag förlorar för det mesta vilket är trist..

i dag har jag varit med rose hemma hos hennes mamma efter jobbet och gjort litte julgodig mmm

i morgon så ska jag jobba igen plus klippa mig...kommer bli en ny frisyr vet bara inte hur riktigt än så får se i morgon vad det blir....

nä ska ploka i årdning barnens saker för i morgon....och sen sova

god natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards