Alla inlägg den 19 september 2008

Av Veronica - 19 september 2008 15:28

barn är för roliga mina är helt makalösa hahaha lillen är såå snäll och söt när han är själv men så fort han och brorsan är tillsammans så förvandlas han från en gull unge till en riktig bråk stake...dem kan vara vänner men för de mesta bråkar dem om något....max vill alltid vara med den äldre och göra allt som han gör även om han  vill eller inte , det märktes extra mycket i dag då wille hade en klasskompis hemma efter skolan.... dem fick inte vara ifred en enda sekund förutom då max sommnade i soffan av ren utmattning.....=) killarna tyckte de var såå skönt hahaha förstår inte varför ! =)


jag är van att mina pojkar tycker om nyttiga saker och allt annat som barn i vanliga fall inte brukar tycka om som fisk och grönsaker tex...hur många barn äter det frivilligt ?? pankakor och mackor och pizza som andra gillar är dem inte så jätte förtjusta i dem äter de men får dem själva välja så blir det gärna något annat....VAD SVÅRT DET ÄR ATT FÅ ANDRAS BARN ATT ÄTA!!!! dem är kräsna och tycker nästan inte om någonting så har de varje gång nån har varit på besök antinge vill dem inte äta alls eller så tycker dem inte om det man erbjuder...man får ge tussen förslag innan man hittar något som dem kanske kan tänka sig att äta och när dem vä får det så äter dem inget i alla fall...hellt otroligt....men de är väl så med många av dagens barn...jag har väl bara tur helt enkelt att jag inte har såna problem med mina barn.....max äter det mesta men han är VÄLDIGT  litten i maten han är som sin far äter bara bra en gång om dagen dem andra mållen på dagen är inte så intressanta.....tänk att kunna äta vad man vill utan att det syns...själv går jag upp flera kg bara av att skriva om mat hahaha


det är synd att alla är så insnöade i sin uppfattning om hur man ska se ut...idealet som är i dag är ju inte hälsosamnt...sen ska man ju inte överdriva åt andra hållet heller men man behöver ju inte se ut som ett skellet för att folka ska tycka att det är snyggt och att man då är perfect ....hur hälsosamnt är de igentligen??? unga tjejer lär sig tidigt att banta för dem är inte nöjda med sig själva...alla tycker att dem är såå tjocka ....vem vill ni ha bredvid er i sängen en som bara är skin och ben eller en som är mjukare ?  blir man sjuk så finns det ju inget att ta av....hade det varit meningen att alla skulle se likadana ut så hade vi födds likadana, tänk vad tråkigt det skulle ha blivit....


jag börjar nog bli sjuk känner jag har ont i huvudet och ärtrött och halsen är skrovlig....men jag har inte tid att bli sjuk just nu....ska jobba hela helgen urk dessutom börjar jag kl 06 både lö och sön jobbigt att gå upp så tidigt men skönt för man vaknar fort till när man väl kommit till jobbet och man får gå hem tidigt vilket är helt underbart =))

ska fortsätta med min tvätt nu och börja förbereda inför middan...

kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards